GARY TOPOLEWSKI = Гарі Тополевський = Гарри Тополевский  

GARY TOPOLEWSKI Chief Creative Officer BBDO Detroit
GARY TOPOLEWSKI
Chief Creative Officer
BBDO Detroit
Gary Topolewski is chief creative officer of BBDO Detroit. He was appointed to the position June 2004.

Prior to holding his current position, Topolewski served as chairman and chief creative officer of chemistri in Troy where he was responsible for all creative operations for Cadillac, Pontiac and GMSPO divisions of General Motors.

He previously served as executive creative director at

TBWA/Chait Day in Los Angeles, where he worked on SonyPlayStation; XM Satellite Radio; Museum of Contemporary Art, Los Angeles (MOCA); and a variety of new business and dot-com accounts.

He spent 11 years at Bozell Worldwide, where he rose to chief creative officer. His Bozell creative team won every industry award for its work on Jeep, including the coveted Cannes Grand Prix Trophy in 1994. At Bozell, he also was responsible for DaimlerChrysler Global, the Chrysler and Plymouth brands and dealer association retail work.

In 1996, Topolewski was selected as one of Crain''s Detroit Business'' "40 under 40", which recognizes the achievements of Detroit Area business people. In 1997, he was honored nationally as one of the advertising industry''s top professionals age 40 or younger by the American Advertising Federation and inducted into the Federation''s Hall of Achievement.

He began his career in 1980, as a copywriter at W.B. Doner in Southfield, Michigan. Later, he moved to J. Walter Thompson in Detroit to write for Ford before joining Campbell Mithun Esty in 1989. In addition to his work on the automotive industry, Topolewski has written for a myriad of retail accounts and for such diverse brands as Hush Puppies, Little Caesers, Consumers Energy, Honda motorcycles, Vlasic pickles, Mattel Hot Wheels, Champion Spark Plugs and the Michigan Lottery.

Topolewski graduated from Michigan State University in 1980 with a bachelor of arts degree in advertising.

He lives in West Bloomfield, Michigan.

Гарри Тополевский, перешедший на работу в рекламное агентство Doner (Саусфилд, Мичиган),

Gary Topolewski.and Hockeytown
"Hockeytown? I invented it."
Spain version:
http://www.theslot.com.br/2003/032/colhumberto.html

Gary Topolewski - D''Arcy executive VP/chief creative officer
Gary Topolewski leaves the Midwest for the Left Coast.
Leo Burnett lost Gary Topolewski
Anger as Burnett’s exec heads to rival client’s agency

US: Leo Burnett has launched an inquiry after it lost the top executive on its GM business to Omnicom Group''s BBDO, which handles rival DaimlerChrysler.

Leo Burnett lost Gary Topolewski, the chairman and chief creative officer of its Chemistri unit, which was set up by Publicis solely to handle General Motors, the biggest advertiser in the US.

The departure of Topolewski follows that of Chemistri chief executive Patrick Sherwood, who left last week to pursue other career avenues.

Leo Burnett Worldwide president Tom Bernardin said the agency was "looking carefully at the circumstances surrounding [Topolewski''s] recruitment at BBDO".

It is understood that Leo Burnett will be closely examining Topolewski''s contract, which will likely contain clauses that bar him from working on rival brands.

BBDO has denied that it is in breach of any of Topolewski''s contract with Leo Burnett, with which the Detroit-based Chemistri is aligned within Publicis Groupe. Source: Brand Republic



6 May 2004

The Detroit office of Omnicom Group''s BBDO hired Gary Topolewski as co-chief creative officer.
The Detroit office of Omnicom Group''s BBDO hired Gary Topolewski as co-chief creative officer. Topolewski was chairman and chief creative officer of Publicis''s Chemistri.
Cadillac начинает крупнейшую за последние три года кампанию AdAgeGlobal
Cadillac начинает крупнейшую за последние три года кампанию AdAgeGlobal

Марка Cadillac компании General Motors Corp начинает в этом году 3 февраля самую крупную с 1999 года кампанию "Преодоление".

Кампания в прессе начнется также в феврале с выходов в еженедельниках, затем последует продолжение в наружной рекламе и на радио.

Бюджет марки Cadillac обслуживает принадлежащее Bcom3 Group агентство D''Arcy Masius Benton & Bowles (Троя, Мичиган).

Старший креативный офицер агентства D''Arcy Гари Тополевски оценил работу как "очень чистую и не похожую на все, что раньше говорилось в рекламе".

Работники дивизиона Cadillac прогнозируют, что затраты на рекламу в этом году возрастут до 100 миллионов долларов.

Гэри Тополевски и Chemistri (Leo Burnett)
Патрик Шервуд покидает основанное им агентство Chemistri
29.04.2004, 18-41


Деловая неделя




Президент и СЕО агентства Chemistri Патрик Шервуд в конце июня покидает свой пост. Chemistri является подразделением Leo Burnett Worldwide, созданное специально для обслуживания General Motors Corp., сообщает Sostav.

Г-н Шервуд был президентом D''Arcy - Северная Америка до того, как создал Chemistri (Трой, Мичиган) в марте 2003 года. Его агентство регулировало отношения между GM и рекламной группой Publicis Groupe, которой отчасти принадлежит Leo Burnett.

Председатель и креативный директор Гэри Тополевски и исполнительный джиректор Д. Стэн Филдс III агентства Chemistri будут тесно работать с президентом Leo Burnett Worldwide и СЕО Leo Burnett - США Томом Бернардином "для развития инновационных маркетинговых коммуникаций", - сказано в заявлении агентства.

Клиентами Chemistri являются Cadillac, Pontiac, GM Service and Parts Operations и еще некоторые сети GM.

Гэри Тополевски и Chemistri (Leo Burnett)-2
29.04 14:12: CEO Chemistri оставляет свой пост
Чикаго, 29 апреля — Сеть агентств Leo Burnett Worldwide (принадлежит Publicis Groupe) объявила об отставке председателя совета директоров и СЕО своего агентства Chemistri Патрика Шервуда (Patrick Sherwood).

Chemistri было основано в марте 2003 года специально для работы со всеми контрактами General Motors Corp. в области новых маркетинговых технологий.

По информации Adage.com, ранее Патрик Шервуд был председателем совета директоров D‘Arcy North America. После его ухода президент Chemistri и его главный креативный директор Гари Тополевски (Gary Topolewski), а также главный операционный директор Стэн Филдс (D. Stan Fields III), будут работать под непосредственным руководством Тома Бернардина — президента Leo Burnett Worldwide и CEO Leo Burnett USA — над, как сказано в заявлении, «дальнейшим развитием агентства по инновационным маркетинговым коммуникациям».

В число клиентов Chemistri входят такие подразделения General Motors, как Cadillac, Pontiac, GM Service and Parts Operations, а также несколько зарубежных представительств американского автогиганта.

DIRECTOR NIC MATHIEU AND TEAM FROM A52 DELIVER NEW VISUAL LANGUAGE IN CHEMISTRI’S CADILLAC AD FOR SUPER BOWL XXXVIII AND OSCARS
n addition to Jack Nelson, the team for chemistri also included executive creative director/copywriter Gary Topolewski and head of production John VanOsdol.
Hosted by uCoz